Krmivo pro psy a reklama

Reklama na psí žrádlo na nás útočí ze všech stran. Jak se v té záplavě zorientovat?

Existují dva typy reklamních sdělení – faktické a emocionální.

Faktické – tyto informace chtějí trochu přemýšlení. Někdy mohou být odborné a laik jim příliš nerozumí, nebo si je nedokáže spojit s žádným užitkem. Např. sdělení, že výrobek obsahuje 40% hovězího masa. To znamená, že v desetikilovém pytli jsou 4 kilogramy hovězího masa. Fajn, ale co s tím? Krmivo pro psy s deklarovaným obsahem 40% masa je určitě pro psa lepší, než krmivo s deklarovaným obsahem min. 4% masa. Pes je přece masožravec. Další takové sdělení může být, že krmivo je vhodné pro alergické psy. Určitě je to důležité sdělení pro majitele psů, trpících alergií.

Emocionální sdělení útočí na naše city. Příkladem je marketingové heslo „Dva zdravé roky života navíc!“ Klasický marketingový výkřik, k němuž není a nemusí být podle zákona o reklamě doložen žádný vědecký důkaz. Není řečeno, ve srovnání s čím jsou ty dva roky navíc.  Další všeobecně známé – Kočky by kupovaly… ano, nepochybně. Kočky by si koupily lososa, zapily ho mlékem, ale vezmou zavděk i vlastnoručně ulovenou myší.

Reklama je určitě užitečná, už proto, že přináší informaci, že daný produkt je na trhu. Ti z nás, kteří podléhají reklamám – tomu se asi nevyhneme nikdo, pokud jsme zrovna v tzv. cílové skupině – jdou, koupí a vyzkouší. Pokud vyhovuje, koupí si výrobek znovu. A to je cíl reklamy. Reklamy jsou užitečné i z jiného důvodu – pokud pomineme zisk, pro reklamní účely se pronajímají reklamní plochy např. na různých akcích, které by jinak nebylo možno organizovat – výstavy, přehlídky, ukázky práce záchranářských psů, někteří organizátoři část výtěžku věnují psím útulkům, přispívají na výcvik asistenčních psů pro potřebné, atd.

Bez reklamy se dnes prakticky nedovíme o existenci nových produktů, včetně krmiv, přicházejících na trh. Pro úplnost je třeba ovšem také říci, že reklama značně prodražuje výrobek, často o desítky procent. Je ale nutné říci, že úplně bez reklamy se výrobky na trh nedostanou. Zákazník se o jejich existenci zkrátka nějak dozvědět musí.

Jak se orientovat v záplavě značek? Nečíst pouze velké nápisy, označující jméno a značku, ale hlavně malá písmenka naspodu obalu, kde výrobce uvádí nutriční hodnoty a suroviny. Všímat si také technologie zpracování.

Pokud není výrobcem uvedeno přesné složení nebo je místo kompletního výčtu surovin uvedeno, že výrobek obsahuje „další zdraví prospěšné látky“, případně není uvedeno, jaké konzervační látky výrobek obsahuje nebo výrobce mlží a uvádí, že jeho výrobek má optimální složení a je lehce stravitelný, aniž by deklaroval složení, radíme takový výrobek nekupovat.

Ohodnoťte tento článek

Může se Vám líbit...